Oplængere før og efter tilpasning.Bådebyggere har lært os teknikken, at opmærke og skære - svært ser det ud, enkelt når er lært.
På græs😉Imprægnering inden montering.
Så er vi i gang i forskibet
Dæksbjælker passes til
Nu er der gjort klar til, at blive sprøjtet med linolie og trætjære. 3 gange.
Dæksbjælker og knæ smurt.
Efter 3 uger kunne vi arbejde med det, uden at blive helt fedtet til.
Så laver vi essing
Essingen er, for os, rimelig kompliceret, at lave. Samtidig laves dæksbjælker.
En bred planke, bliver til stråkøl.
Stråkølen beskytter selve kølen og er sat på med tjærefilt imellem.
Krum træ til forreste essing.
Skottet (skillevæg) er lavet.
Samlet ved hjælp af løs fer.
Starten på ruf karmen.
Dæksbjælker og essing færdig. Ovenpå essingen ligger en lidt tyndere plat essing.
Agter har vi lavet motorfundament.
Sofie kom forbi og hjælper far med at måle.
Sofie tjekker målene 👍😘
Selve ruffet laves nede ved værktøjet. Monteres til sidst oven på dækket.
Ruffet båret op på plads
Bord ved sænkekølen færdig og olieret. Ligeså ruffet med skydekappe.